ΕΡΩΤΗΣΗ
Για τους κ.κ. Υπουργούς Πολιτισμού και Δικαιοσύνης
Θέμα: «Και νέες καταγγελίες για μεθοδεύσεις αυθαιρεσίας και αδιαφάνειας στους τομείς εποπτείας του βεβαρημένου με σωρεία σκανδάλων Υπουργείου Πολιτισμού, αυτή τη φορά σχετικά με ασύδοτα ευνοιοκρατικές προσλήψεις «συγγενών» και «φίλων» της Διοίκησης στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, που φέρονται να εξακολουθούν να δρομολογούνται παρά τις έγγραφες διαπιστώσεις του ΑΣΕΠ για σοβαρές παρατυπίες και παρανομίες στον διαγωνισμό!»
Για τους κ.κ. Υπουργούς Πολιτισμού και Δικαιοσύνης
Θέμα: «Και νέες καταγγελίες για μεθοδεύσεις αυθαιρεσίας και αδιαφάνειας στους τομείς εποπτείας του βεβαρημένου με σωρεία σκανδάλων Υπουργείου Πολιτισμού, αυτή τη φορά σχετικά με ασύδοτα ευνοιοκρατικές προσλήψεις «συγγενών» και «φίλων» της Διοίκησης στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, που φέρονται να εξακολουθούν να δρομολογούνται παρά τις έγγραφες διαπιστώσεις του ΑΣΕΠ για σοβαρές παρατυπίες και παρανομίες στον διαγωνισμό!»
Παρά τη σωρεία αποκαλύψεων για το φυτώριο σκανδάλων που από την αρχή της θητείας της Κυβέρνησης Καραμανλή στήθηκε στο Υπουργείο Πολιτισμού, σκάνδαλα που, μετά την απόπειρα αυτοκτονίας του πρώην Γενικού Γραμματέα, έσυραν την Κυβέρνηση Καραμανλή και σε μια πρωτοφανή αντιθεσμική εκστρατεία συγκάλυψης και παρεμβάσεων - με τη συνδρομή μερίδας δικαστών - κατά της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης, φαίνεται πως η αδιαφάνεια στους τομείς εποπτείας του Υπουργείου αυτού καλά κρατεί. Αυτό, τουλάχιστον, καταδεικνύει ο τρόπος με τον οποίο εξελίχθηκε, σύμφωνα με καταγγελίες αλλά και με έγγραφη απόφαση – κόλαφο του ΑΣΕΠ, που αποκαλύπτει σωρεία παρατυπιών και παρανομιών, ο πρόσφατος διαγωνισμός για την πλήρωση 60 θέσεων στο «γαλάζιο», όπως αναφέρουν σχετικά δημοσιεύματα, Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
Συγκεκριμένα, στις 29 Μαρτίου του 2007 το ΑΣΕΠ προχώρησε στην προκήρυξη 60 θέσεων μόνιμων υπαλλήλων διαφόρων ειδικοτήτων (διοικητικοί, συντηρητές, κηπουροί, ηλεκτρολόγοι, ξυλουργοί, καθαριστές) για το ΣΕΦ. Οι αιτήσεις, όπως προβλέπεται, θα ελέγχονταν από Ειδική Επιτροπή του φορέα, από την οποία θα γινόταν και η επιλογή, υπό τον όρο ότι θα ελεγχθεί και θα λάβει την τελική έγκριση του ΑΣΕΠ. Ωστόσο, όπως φαίνεται ούτε ο νόμος εφαρμόστηκε, ούτε η αξιοκρατία διασφαλίστηκε, ούτε καν οι διατάξεις της ίδιας προκήρυξης ακολουθήθηκαν από την Ειδική Επιτροπή που ορίστηκε από τη Διοίκηση του ΣΕΦ. Στο διαγωνισμό αυτό υπεβλήθησαν 4000 αιτήσεις και, όταν τελικά το Νοέμβρη του 2007 ανακοινώθηκαν οι προσλήψεις, δεκάδες ενστάσεις κατά της εγκυρότητας του διαγωνισμού κατατέθηκαν ενώπιον του ΑΣΕΠ, εν μέσω έντονης φημολογίας για ευνοιοκρατικές επιλογές, λόγω συγγένειας με μέλη της Διοίκησης του ΣΕΦ, που αφορούσαν τουλάχιστον 15 υποψηφίους που ανακοινώθηκαν ως προσληφθέντες!
Ήταν δε τέτοιο το μέγεθος των παρατυπιών, που το ΑΣΕΠ δήλωσε εγγράφως ότι δεν είναι εφικτό να εξεταστούν οι υποβληθείσες ενστάσεις, εάν δεν επαναληφθεί η διαδικασία και δεν καταρτιστούν νέοι πίνακες, αυτή τη φορά ακολουθώντας τη νόμιμη διαδικασία! Και μάλιστα το ΑΣΕΠ χρειάστηκε να προβεί σε υπενθύμιση προς τη Διοίκηση του ΣΕΦ, προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση θα υποχρεωθεί να αναθέσει την υπόθεση σε επιθεωρητή – σύμβουλο, προκειμένου η Διοίκηση του ΣΕΦ να εφαρμόσει την σχετική απόφαση του ΑΣΕΠ για αντικειμενική και διαφανή αυτή τη φορά επανάληψη της διαδικασίας!
Ειδικότερα, μετά τον αυτεπάγγελτο έλεγχο που διενήργησε το ΑΣΕΠ, βρήκε αντικανονική τη διαδικασία τόσο ως προς την αποσφράγιση των φακέλων, εξέταση και αιτιολόγηση της απόρριψης μεγάλου αριθμού αιτήσεων, όσο και ως προς την σύνταξη των πινάκων κατάταξης! Όπως, επισημαίνεται, στην σχετική απόφαση του ΑΣΕΠ υπήρξαν περιπτώσεις όπου παραβιάσθηκαν, εις βάρος υποψηφίων, ακόμα και ρητοί όροι της προκήρυξης! ΤΟ «ΦΙΑΣΚΟ», ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ, ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΥΤΟΥ ΗΤΑΝ ΤΟΣΟ ΑΚΡΑΙΑ ΕΥΝΟΙΟΚΡΑΤΙΚΟ, ΠΟΥ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΦΙΚΤΗ, ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΚΑΤΟΠΙΝ – ΝΟΜΙΜΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΟΥΣ – ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΤΟΥ!
Επειδή οι σοβαρές παρατυπίες, μεταξύ των οποίων αυτή της μη τήρησης των όρων της προκήρυξης, από την ίδια την Ειδική Επιτροπή που συστάθηκε για το διαγωνισμό αυτό, δεν αφήνουν ιδιαίτερα περιθώρια για ατυχείς συμπτώσεις και ακούσια σφάλματα, αλλά μάλλον επιβεβαιώνουν τις σοβαρές καταγγελίες για μια καθαρά διάτρητη και ευνοιοκρατική διαδικασία προσλήψεων «συγγενών», «φίλων» και λοιπών «ημετέρων» εκ μέρους της Διοίκησης, που παραβιάζουν τον νόμο και κάθε έννοια αξιοκρατίας.
Επειδή η Κυβέρνησή σας, με προκλητικά αναξιοκρατικές νομοθετικές ρυθμίσεις όπως αυτή της «γαλάζιας» συνέντευξης, αλλά και με την άκρως ευνοιοκρατική διαχείριση του STAGE ως εργαλείο πελατειακής «ομηρίας» νέων ανθρώπων, διακρίνεται για τις αδιαφανείς μεθοδεύσεις της και σε θέματα προσλήψεων.
Και επειδή, οι εντολές του ΑΣΕΠ για επανεξέταση του συνόλου των αιτήσεων και για αναδιαμόρφωση και εκ νέου ανάρτηση των πινάκων κατάταξης, θα υλοποιηθούν από την ίδια Επιτροπή που υπέπεσε στις παραπάνω πολυάριθμες παρατυπίες και παρανομίες.
Ερωτάστε:
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου:
(α) να διασφαλιστεί ότι η Ειδική Επιτροπή που, ενώ αρχικά προέβη σε αδιαφανείς και παράνομες ενέργειες κατά την διαδικασία επιλογής υποψηφίων για τις προσλήψεις στο ΣΕΦ, αυτή τη φορά, και κατόπιν της αυτεπάγγελτης παρέμβασης του ΑΣΕΠ, ΔΕΝ θα επαναλάβει τις προηγούμενες καταγγελλόμενες ως ευνοιοκρατικές μεθοδεύσεις και θα προβεί σε πραγματικά αντικειμενική, αξιοκρατική και νόμιμη επανεξέταση και εκ νέου κατάρτιση πινάκων κατάταξης για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό;
(β) να αποδοθούν ευθύνες, ενδεχομένως σύμφωνα και με τις κυρώσεις του ν. 2190/1994, για τη σωρεία παρατυπιών και παρανομιών που διαπιστώθηκαν από τον ΑΣΕΠ κατά την διαδικασία διενέργειας του σχετικού διαγωνισμού προσλήψεων στο ΣΕΦ, παρανομίες που λόγω της έκτασής του και της προφανούς αντίθεσής του με διατάξεις της ίδιας της προκήρυξης δεν φαίνεται δυνατό να έγιναν ακούσια.
2. Με ποιο ηθικό και θεσμικό έρεισμα η Κυβέρνηση Καραμανλή, όχι μόνο ακρωτηριάζει, νομοθετώντας την αδιαφάνεια, τις διαδικασίες που διασφαλίζουν την αξιοκρατία, όπως το ΑΣΕΠ, αλλά αρνείται να επιβάλλει ακόμα και στις διορισμένες από αυτή Διοικήσεις την εφαρμογή των όποιων ακόμα διαφανών διαδικασιών έχουν απομείνει;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Μιχάλης Καρχιμάκης
Σοφία Σακοράφα
Γιώργος Ντόλιος
Γρηγόρης Νιώτης
Χρήστος Αηδόνης
Μάρκος Μπόλαρης
Μιχάλης Τιμοσίδης
Τάσος Σιδηρόπουλος
Νίκος Ζωίδης
Γιώργος Νικητιάδης
Θεοδώρα Τζάκρη
Θάνος Μωραϊτης
Βαγγέλης Παπαχρήστος
Μιχάλης Παντούλας
Δημήτρης Τσιρώνης
Παναγιώτης Ρήγας
Λεωνίδας Γρηγοράκος
Μιχάλης Κατρίνης
Δημήτρης Κουσελάς
Βασίλης Κεγκέρογλου
Χρύσα Αράπογλου
Συγκεκριμένα, στις 29 Μαρτίου του 2007 το ΑΣΕΠ προχώρησε στην προκήρυξη 60 θέσεων μόνιμων υπαλλήλων διαφόρων ειδικοτήτων (διοικητικοί, συντηρητές, κηπουροί, ηλεκτρολόγοι, ξυλουργοί, καθαριστές) για το ΣΕΦ. Οι αιτήσεις, όπως προβλέπεται, θα ελέγχονταν από Ειδική Επιτροπή του φορέα, από την οποία θα γινόταν και η επιλογή, υπό τον όρο ότι θα ελεγχθεί και θα λάβει την τελική έγκριση του ΑΣΕΠ. Ωστόσο, όπως φαίνεται ούτε ο νόμος εφαρμόστηκε, ούτε η αξιοκρατία διασφαλίστηκε, ούτε καν οι διατάξεις της ίδιας προκήρυξης ακολουθήθηκαν από την Ειδική Επιτροπή που ορίστηκε από τη Διοίκηση του ΣΕΦ. Στο διαγωνισμό αυτό υπεβλήθησαν 4000 αιτήσεις και, όταν τελικά το Νοέμβρη του 2007 ανακοινώθηκαν οι προσλήψεις, δεκάδες ενστάσεις κατά της εγκυρότητας του διαγωνισμού κατατέθηκαν ενώπιον του ΑΣΕΠ, εν μέσω έντονης φημολογίας για ευνοιοκρατικές επιλογές, λόγω συγγένειας με μέλη της Διοίκησης του ΣΕΦ, που αφορούσαν τουλάχιστον 15 υποψηφίους που ανακοινώθηκαν ως προσληφθέντες!
Ήταν δε τέτοιο το μέγεθος των παρατυπιών, που το ΑΣΕΠ δήλωσε εγγράφως ότι δεν είναι εφικτό να εξεταστούν οι υποβληθείσες ενστάσεις, εάν δεν επαναληφθεί η διαδικασία και δεν καταρτιστούν νέοι πίνακες, αυτή τη φορά ακολουθώντας τη νόμιμη διαδικασία! Και μάλιστα το ΑΣΕΠ χρειάστηκε να προβεί σε υπενθύμιση προς τη Διοίκηση του ΣΕΦ, προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση θα υποχρεωθεί να αναθέσει την υπόθεση σε επιθεωρητή – σύμβουλο, προκειμένου η Διοίκηση του ΣΕΦ να εφαρμόσει την σχετική απόφαση του ΑΣΕΠ για αντικειμενική και διαφανή αυτή τη φορά επανάληψη της διαδικασίας!
Ειδικότερα, μετά τον αυτεπάγγελτο έλεγχο που διενήργησε το ΑΣΕΠ, βρήκε αντικανονική τη διαδικασία τόσο ως προς την αποσφράγιση των φακέλων, εξέταση και αιτιολόγηση της απόρριψης μεγάλου αριθμού αιτήσεων, όσο και ως προς την σύνταξη των πινάκων κατάταξης! Όπως, επισημαίνεται, στην σχετική απόφαση του ΑΣΕΠ υπήρξαν περιπτώσεις όπου παραβιάσθηκαν, εις βάρος υποψηφίων, ακόμα και ρητοί όροι της προκήρυξης! ΤΟ «ΦΙΑΣΚΟ», ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ, ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΥΤΟΥ ΗΤΑΝ ΤΟΣΟ ΑΚΡΑΙΑ ΕΥΝΟΙΟΚΡΑΤΙΚΟ, ΠΟΥ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΦΙΚΤΗ, ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΚΑΤΟΠΙΝ – ΝΟΜΙΜΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΟΥΣ – ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΤΟΥ!
Επειδή οι σοβαρές παρατυπίες, μεταξύ των οποίων αυτή της μη τήρησης των όρων της προκήρυξης, από την ίδια την Ειδική Επιτροπή που συστάθηκε για το διαγωνισμό αυτό, δεν αφήνουν ιδιαίτερα περιθώρια για ατυχείς συμπτώσεις και ακούσια σφάλματα, αλλά μάλλον επιβεβαιώνουν τις σοβαρές καταγγελίες για μια καθαρά διάτρητη και ευνοιοκρατική διαδικασία προσλήψεων «συγγενών», «φίλων» και λοιπών «ημετέρων» εκ μέρους της Διοίκησης, που παραβιάζουν τον νόμο και κάθε έννοια αξιοκρατίας.
Επειδή η Κυβέρνησή σας, με προκλητικά αναξιοκρατικές νομοθετικές ρυθμίσεις όπως αυτή της «γαλάζιας» συνέντευξης, αλλά και με την άκρως ευνοιοκρατική διαχείριση του STAGE ως εργαλείο πελατειακής «ομηρίας» νέων ανθρώπων, διακρίνεται για τις αδιαφανείς μεθοδεύσεις της και σε θέματα προσλήψεων.
Και επειδή, οι εντολές του ΑΣΕΠ για επανεξέταση του συνόλου των αιτήσεων και για αναδιαμόρφωση και εκ νέου ανάρτηση των πινάκων κατάταξης, θα υλοποιηθούν από την ίδια Επιτροπή που υπέπεσε στις παραπάνω πολυάριθμες παρατυπίες και παρανομίες.
Ερωτάστε:
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου:
(α) να διασφαλιστεί ότι η Ειδική Επιτροπή που, ενώ αρχικά προέβη σε αδιαφανείς και παράνομες ενέργειες κατά την διαδικασία επιλογής υποψηφίων για τις προσλήψεις στο ΣΕΦ, αυτή τη φορά, και κατόπιν της αυτεπάγγελτης παρέμβασης του ΑΣΕΠ, ΔΕΝ θα επαναλάβει τις προηγούμενες καταγγελλόμενες ως ευνοιοκρατικές μεθοδεύσεις και θα προβεί σε πραγματικά αντικειμενική, αξιοκρατική και νόμιμη επανεξέταση και εκ νέου κατάρτιση πινάκων κατάταξης για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό;
(β) να αποδοθούν ευθύνες, ενδεχομένως σύμφωνα και με τις κυρώσεις του ν. 2190/1994, για τη σωρεία παρατυπιών και παρανομιών που διαπιστώθηκαν από τον ΑΣΕΠ κατά την διαδικασία διενέργειας του σχετικού διαγωνισμού προσλήψεων στο ΣΕΦ, παρανομίες που λόγω της έκτασής του και της προφανούς αντίθεσής του με διατάξεις της ίδιας της προκήρυξης δεν φαίνεται δυνατό να έγιναν ακούσια.
2. Με ποιο ηθικό και θεσμικό έρεισμα η Κυβέρνηση Καραμανλή, όχι μόνο ακρωτηριάζει, νομοθετώντας την αδιαφάνεια, τις διαδικασίες που διασφαλίζουν την αξιοκρατία, όπως το ΑΣΕΠ, αλλά αρνείται να επιβάλλει ακόμα και στις διορισμένες από αυτή Διοικήσεις την εφαρμογή των όποιων ακόμα διαφανών διαδικασιών έχουν απομείνει;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Μιχάλης Καρχιμάκης
Σοφία Σακοράφα
Γιώργος Ντόλιος
Γρηγόρης Νιώτης
Χρήστος Αηδόνης
Μάρκος Μπόλαρης
Μιχάλης Τιμοσίδης
Τάσος Σιδηρόπουλος
Νίκος Ζωίδης
Γιώργος Νικητιάδης
Θεοδώρα Τζάκρη
Θάνος Μωραϊτης
Βαγγέλης Παπαχρήστος
Μιχάλης Παντούλας
Δημήτρης Τσιρώνης
Παναγιώτης Ρήγας
Λεωνίδας Γρηγοράκος
Μιχάλης Κατρίνης
Δημήτρης Κουσελάς
Βασίλης Κεγκέρογλου
Χρύσα Αράπογλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου